پیاده روی تا محل کار می تواند عمر شمار را افزایش دهد

340
1
اشتراک گذاری :
پیاده روی - گاما دنیای آینده

یکی از هر 12 مرگی که در دنیا اتفاق می افتد را می توان تنها با 30 دقیقه فعالیت فیزیکی ساده مثل پیاده روی روزانه در پنج روز هفته نجات داد. این موضوع برگرفته از یک تحقیق گسترده بروی 130 هزار نفر در سطح 17 کشور مختلف می باشد.

در ابتدای پژوهش شرکت کنندگان به شرح وضعیت مالی ، اجتماعی و سلامت فیزیکی خود پرداختند و همچنین الگوی زندگی آنها بررسی گردید. همینطور حداقل هر سه سال یکبار شرایط قلبی عروقی و سلامت فیزیکی آنان در طول تقریباً 7 سال مورد ثبت و بررسی قرار گرفت.

در طول این پژوهش چنین ارزیابی شد که 150 دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته می تواند 28 درصد خطر مرگ بر اثر هر نوع عارضه ای و 50 درصد خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.

اما این دلیل نمی شود که فراتر از آن فعالیت نکنید زیرا حتی فعالیت بیشتر می تواند مفید تر هم واقع شود ، بطوریکه افرادی با بیش از 750 دقیقه پیاده روی در هفته می توانند خطر مرگ بر اثر عارضه های ناگهانی را تا 36 درصد کاهش دهند. اما نتایج این پژوهش حاکی از آن است که برای حفظ سلامتی خود و کاهش خطر مرگ بر اثر عارضه های قلبی حتماً لازم نیست بدوید ، شنا کنید و یا ورزش سنگین و پیچیده ای انجام دهید ، تنها با فعالیت های فیزیکی ساده و روزانه مثل کارهای خانه یا پیاده روی تا محل کار می توانید سلامت قلبی خود را بهبود و طول عمری بیشتر داشته باشید.

همچنین مطالعه نشان داد که اگر جامعه ی بشری از این راهکار در زندگی خود استفاده کند می توان از 8 درصد مرگ و میری که در طول هر 7 سال رخ خواهد داد جلوگیری کرد.

یکی از رایج ترین علل مرگ افراد بالغ در جهان مخصوصاً کشورهای توسعه یافته ، عارضه های قلبی است که بر اثر سبک زندگی ناسالم و عدم فعالیت فیزیکی کافی رخ خواهد داد. با پیاده روی و انجام فعالیت های ساده ی فیزیکی در طول روز می توان تا حدودی از این موضوع پیش گیری کرد.

 

منبع: newscientist

اشتراک گذاری :